Ring 36 72 27 00 for råd, service og vejledning!

Indkøbskurv:

0 vare(r) - 0,00 kr

Din bestilling er først bindende, når vi har bekræftet den.

Din indkøbskurv er tom.

0

Handelsbetingelser

Virksomhedsoplysninger

sommer-as

Roskildevej 260

DK-2610 Rødovre

Email: sommer@sommer-as.dk

Telefon: +45 36 72 27 00

Fax:       +45 36 72 27 02

CVR:      15273593

sommer-as er et Aktieselskab, etableret 1991

Dette gælder kun for forbrugerkøb, se betingelser for erhvervskøb længere nede

Sådan handler du hos os

Du skal være fyldt 18 for at handle på sommer-as.dk - er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre eller værge.

For at foretage et køb på sommer-as.dk skal du igennem 5 trin. 1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen. 2. Indtast dine personlige oplysninger 3. Vælg forsendelses/betalingsmåde 4. Godkend vores forretningsbetingelser 5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet

Bestilling

På sommer-as.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os. Der er mulighed for at købe i vores butik på Roskildevej 260, 2610 Rødovre. Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med sommer-as.dk indgås aftaler på dansk. Det er muligt at se tidligere ordrer ved login på websitet. Her er det muligt at udprinte en kopi af din ordrebekræftelse, eller du kan sende en mail til sommer@sommer-as.dk

Betaling

På sommer-as.dk kan der betales med: Dankort, Visa Dankort, Faktura betaling netto 14 dage (Gælder kun erhverv med gyldigt CVR Nr.) EAN nummer betaling (Gælder kun offentlige institutioner)
Der tages ikke gebyr ved betaling på sommer-as.dk. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra sommer-as.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Fragt

For at få dine varer leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse. Herunder kan du se, hvad din forsendelse koster:
Post Danmark Privat – Levering på privatadressen - Levering 1 til 5 hverdage. (93,75 inklusiv moms)
Post Danmark Privat – Afhentning på posthus eller døgnboks - Gælder for levering til private. (93,75 inklusiv moms)
Afhentning i butikken - Du vil modtage bekræftelse, når varen er klar til afhentning. (0,00 )
Post Danmark Erhverv - Gælder for levering til en erhvervsadresse – Levering 1 til 5 hverdage. (93,75 inklusiv moms)
Packages to EU countries and Norway (250 DKK inclusive Danish tax, (200,- Exclusive Danish tax to Norway))
BEMÆRK! Bestillinger over 600,- inklusiv moms sendes fragtfrit

Levering

Levering sker med Post Danmark. Vi leverer til EU lande samt Norge.

Den forventede leveringstid for dikteringsudstyr er 1-3 dage, såfremt det er på lager.
Den forventede leveringstid for alt andet er 3-5 dage.

Forretningsbetingelser

Hvis der er noget galt med varen (Reklamation)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på sommer-as.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger til at sende varen retur til os.

Varen skal sendes til:

sommer-as, Roskildevej 260, 2610 Rødovre Att: Service

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Vi henviser i øvrigt til de gældende retningslinjer på området : https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1897.

Hvis du fortryder dit køb (Fortrydelsesret)

For erhvervskøb er der ikke fortrydelsesret på varer købt hos os. 
 
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a)Har modtaget din vare
b)Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c)Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
 
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 
 
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varer uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
 
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
 
Du kan også altid vælge selv at aflevere varen direkte hos sommer-as på Roskildevej 260, 2610 Rødovre.
 
Varer undtaget fortrydelsesretten
  1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  2. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
  3. Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om.
  4. Levering af plomberet computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på.
 
Varens stand, når du sender den retur 
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
 
Du må gerne bryde emballagen på de købte varer, hvis det er nødvendigt for at du kan undersøge varen på samme måde, som du ville kunne i en fysisk butik. Hvis du ødelægger emballagen eller smider den væk inden varen returneres, kan vi fratrække omkostninger til en ny emballage, hvis det har betydning for varens gensalgsværdi. Hvis det ikke er muligt at skaffe en ny emballage, kan vi fastsætte værdiforringelsen som forskellen i salgsprisen for varen hhv. med og uden emballage.
 
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
 
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling enten via bankoverførsel eller med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
 
Hvis du fortryder købet skal varen sendes til sommer-as, Rødovrevej 260, 2610 Rødovre.  
 
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere varen personligt hos sommer-as.
 
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen, da dette fremmer ekspeditionen.
Fremsendes varen ikke i original emballage med tilhørende betjeningsanvisninger, evt. fjernbetjening, ekstern mikrofon og andet medfølgende tilbehør, anses dette som en værdiforringelse af varen, som du hæfter for.
 
Bemærk! Vi modtager ikke forsendelser sendt pr. efterkrav.
 
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
 

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til sommer-as, Roskildevej 260, 2610 Rødovre:

Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

Bestilt den (*)/modtaget den (*)

 

Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

 

Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

 

Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Dato

 

(*) Det ikke relevante udstreges

 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på sommer-as.dk har vi brug for følgende oplysninger:

•    Navn

•    Adresse

•    Telefonnummer

•    Email adresse


Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos sommer-as og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcist hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren og webmaster for sommer-as er dataansvarlig og har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Vi gemmer dine oplysninger ukrypteret. Vi gemmer ikke dine kreditkortoplysninger, som transmitteres krypteret til ePay.

Oplysninger afgivet til sommer-as videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand. Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

Som registeret hos sommer-as har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til sommer-as via e-mail sommer@sommer-as.dk.

Den dataansvarlige på sommer-as.dk er Projektchef Emil Andersen

Cookies

På sommer-as.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Hvordan afhænger af din browser.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til sommer@sommer-as.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Som kunde hos os kan du kontakte:

Forbrugerklagenævnet
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
forbrug.dk
Email: kfst@kfst.dk
T: +45 41 71 50 00

EU-Kommissionens Online Klageportal
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse sommer@sommer-as.dk"

Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på www.sommer-as.dk, hvilket betyder at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra, og hvor på websitet det forlades mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere www.sommer-as.dk

 

For erhvervskøb er der ikke fortrydelsesret på varer købt hos os.